SPELREGELS

Welkom op HalloBadhoevedorp.   Ontmoet dorpsgenoten en ontdek wat er in Badhoevedorp te doen is.  Wil je zelf informatie plaatsen of reageren, maak dan een account aan. Laat zie wie je bent en wat je doet in het dagelijks leven.  Of  deel wensen en initiatieven om ons dorp mooier en leefbaarder te maken.

Dit zijn de spelregels:

-          Dit is een digitaal dorpsplein. Maak je zelf dus zichtbaar met een herkenbare (pas)foto bij je account. Anonieme accounts zijn niet mogelijk.

-          Je bent zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de informatie die je plaatst.

-          Informatie is opbouwend of verbindend en bedoeld om je dorpsgenoten te informeren.

-          Reclame of advertenties horen niet thuis op HalloBadhoevedorp.

BEHEER 

HalloBadhoevedorp wordt mogelijk gemaakt en beheerd door de Vereniging Dorpsraad Badhoevedorp. 

Het team beheerders vind je onder: https://hallobadhoevedorp.nl/project/2447/hallobadhoevedorp-

en is bereikbaar via info@hallobadhoevedorp.nl

Geplaatste informatie die in strijd is met de bedoeling van de website of  met maatschappelijk grenzen – zoals het respecteren van de mening van een ander – wordt verwijderd. Dat geldt ook voor reclame-uitingen.

Email adressen worden alleen gebruikt voor communicatie over HalloBadhoevedorp.

DISCLAIMER

De Vereniging Dorpsraad Badhoevedorp is niet verantwoordelijk voor de juistheid van informatie die door anderen dan de VDB wordt geplaatst. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

HANDLEIDING

Account aanmaken

1  Klik op "inloggen of registreren"

Je komt op dit scherm, ga naar           " een account aanmaken"

 Vul je e-mailadres in 

2   de website checkt of het e-mailadres nog niet voorkomt en komt dan met de volgende melding: Klik op "account aanmaken" 

3   Het systeem meldt dat er een bevestigingsmail is verzonden. (dit kan enige minuten duren)

Staat er niets in de mail dan is dit bericht waarschijnlijk  bij de spam gekomen.

 Open je mail en klik op de link in de bevestigingsmail.

4  Je komt nu op een scherm waar je je gegevens kunt invullen.

Noteer je wachtwoord. Mocht je het echter op enig moment kwijt zijn dan is er altijd een mogelijkheid om een nieuw aan te maken.

 De geboortedatum bij jeugd is bedoeld voor de speciale jeugd-nieuwsbrief.

  • We vragen altijd een profielfoto. 

Je kunt later altijd je gegevens aanpassen: log in, klik op je naam en dan op       bewerk    .

 Zoals u zag zijn er nog twee tabs:

zo leef ik   die vragen kunt u invullen  als u wilt 

rol en nieuwsbrief: Hier kun je laten zien hoe je bij Badhoevedorp betrokken bent, als bewoner, ondernemer of professional. Ook geïnteresseerden van buiten Badhoevedorp kunnen een account aanmaken.

Vul hier ook in of je te zijner tijd de nieuwsbrief wilt ontvangen. Dit is een manier waarop we je op nieuwe berichten en ontwikkelingen kunnen attenderen

5  Vergeet niet op te slaan!

Zo nu kunt u inloggen en zelf publiceren, zoals:

Let wel u plaatst altijd namens uzelf of uw organisatie. Anonieme berichten zijn niet toegestaan, tenzij door beheerders geplaatst.

Activiteiten die u zelf ontplooit of die u namens uw “organisatie”wilt plaatsen.

Ook hiervoor hebben wij hieronder nog een gebruiksaanwijzing en adviesjes.

 Locaties:  kunt u niet zelf invullen Dat doen wij (op uw verzoek)! info@hallobadhoevedorp.nl

         Als u over deze locatie beslist of door de  beheerder bent aangewezen dan zullen wij uw account koppelen aan de locatie zodat u zelf meer informatie hierover kan publiceren en bijhouden.

Organisaties: een organisatie  kan net zo makkelijk uw klaverjasclubje of uw wandelclubje zijn als Uw voetbalvereniging of kerk.

Het aanmaken van een  organisatie / activiteit / vraag & aanbod 

Om zaken op de website te kunnen zetten moet je een account hebben. Je kunt alleen als persoon een account aanmaken, niet als organisatie. Je kunt wel bij activiteiten of aanbod een organisatie als organiserende partij aangeven, of een lokatie waar het gebeurt. 

 Een organisatie aanmaken

Je hebt een persoonlijk account gemaakt. Log daarmee in en klik op “Iets plaatsen” en kies voor Organisatie.

Zorg dat je een logo/foto beschikbaar hebt, deze wordt getoond in het overzichtsscherm van de organisaties. Dit kan evt ook later toegevoegd worden.

Vul de naam in en een omschrijving.

Groepsfoto hoeft niet persé, deze wordt getoond op het detailscherm onder de tekstuele informatie maar voegt weinig toe.

Type en thema en doelgroep: mogen er meer zijn. Meld de beheerder van de wijkwebsite (onderaan Contact) als je dingen mist.

Onderwerpen kun je vrij invoeren, met of zonder komma's of andere leestekens, maakt niet uit.

Je kunt aangeven of mensen zichzelf kunnen aansluiten of niet, dan verschijnt er een knopje "ik wil deelnemen". Dit is voor mensen die actief willen worden bij je club. Als mensen per activiteit kunnen aansluiten kun je beter in je tekst aangeven hoe mensen dat kunnen doen.

Standaardlokatie: als er een locatie is waar mensen heen kunnen of waar dingen worden georganiseerd.

NB Deze moet eerst door de beheerder van de wijkwebsite zijn aangemaakt op jouw verzoek. Stuur dit verzoek, adresgegevens en een foto naar info@badhoevedorp.nl

Wij zullen dan ook instellen dat jij op de Hallobadhoevedorp  de beheerder van de lokatie bent, pas daarna kun je zelf dingen gaan invullen zoals verhuurmogeljkheden en faciliteiten. Daarna kun je, of mensen die op je lokatie dingen organiseren, deze kiezen als lokatie. Dan wordt hij zichtbaar op het plattegrondje dat je bij Activiteiten kunt opvragen bij de weergave "op de kaart".

 

Het aanmaken van Activiteiten (met een datum, eenmalig of regelmatig terugkerend): menukeus Activiteiten. 

Hierbij krijg je ook vanzelf de keus om een locatie of organiserende partij* te koppelen. Je kunt ook op persoonlijke publiceren titel en de gegevens over lokatie of verzamelpunt via de mail aan aanmelders communiceren.

*Je moet wel eerst beheerder van een lokatie gemaakt zijn door de beheerder van de wijkwebsite, of een organisatie hebben gemaakt waar je jezelf aan gekoppeld hebt.

Vul de datum in. Als het een regelmatig terugkerende activiteit is, vul dan ook een einddatum in. dan verschijnt een nieuw regeltje " frequentie". 

Daarna klik je op "Toon alle data en geef uitzonderingen op" en controleert daar of alle dagen kloppen en vink evt een aantal dagen uit.

Je kunt een activiteit ook aan een organisatie koppelen maar dat hoeft niet.

Het aanmaken van Vraag en Aanbod

Menukeus Vraag en Aanbod. Dit is geschikt om dingen aan te bieden die je wilt verkopen/weggeven of juist om die te vragen. Zzp-ers kunnen hier hun producten of diensten aanbieden. 

Aanbod is geschikt voor producten of diensten die geen vaste datum of dag hebben, als ze dat wel hebben dan kun je er beter (ook) een Activiteit van maken.