Een blauwe zone heeft geen enkele zin, aangezien een paar 100 meter extra met de vouwfiets/brengauto opweegt tegen de parkeertarieven in Amsterdam. Het waterbed effect raakt vervolgens het hele dorp. Symptoombestrijding is geen echte oplossing voor een probleem.
Het parkeerprobleem moet niet in Badhoevedorp worden aangekaart maar bij de Gemeente Amsterdam. Overigens zijn de Gemeente Teylingen ( Sassenheim ), de Gemeente Almere en nog een aantal omringende gemeenten dit van plan.
Amsterdam richt zich in zijn beleid op het oplossen van zijn problemen. De negatieve effecten van zijn beleid op andere gemeenten is hier blijkbaar aan ondergeschikt. Het lijkt mij dan ook verstandig om een vuist richting de Gemeente Amsterdam te maken.
Ik stel voor om de Sloterbrug, qua toegankelijkheid, met dezelfde maatregelen in te richten als voor het oude dorp Sloten van toepassing is. De achterliggende argumentatie is het weren van sluipverkeer door Badhoevedorp. Het doorgaande verkeer vanuit de periferie naar Amsterdam via o.a. de Amersfoordtlaan en de Robert Kochstraat veroorzaakt, zoals bekend, de nodige overlast.
Dat wil zeggen de Sloterbrug mag alleen gebruikt worden door Badhoevedorpers op vaste tijdstippen van de dag en is voor de rest van de dag voor iedereen vrij toegankelijk. Dezelfde tijdstippen zoals die gelden voor het dorp Sloten. De reden hiervoor is de grote hoeveelheid sluipverkeer dat gebruikt maakt van de Sloterbrug en voor de nodige overlast in het dorp zorgt.
Als oplossing voor het "overige verkeer" het openstellen van de Oude Haagscheweg/ brug op de tijdstippen waarop de Sloterbrug hiervoor dicht is.
Als Amsterdam sluipverkeer mag weren in Sloten dan neem ik aan dat de Gemeente Haarlemmermeer ook sluipverkeer kan weren in Badhoevedorp
Mogelijk is het parkeerprobleem dan wel bespreekbaar.
Ronald Surig
Het parkeerprobleem moet niet in Badhoevedorp worden aangekaart maar bij de Gemeente Amsterdam. Overigens zijn de Gemeente Teylingen ( Sassenheim ), de Gemeente Almere en nog een aantal omringende gemeenten dit van plan.
Amsterdam richt zich in zijn beleid op het oplossen van zijn problemen. De negatieve effecten van zijn beleid op andere gemeenten is hier blijkbaar aan ondergeschikt. Het lijkt mij dan ook verstandig om een vuist richting de Gemeente Amsterdam te maken.
Ik stel voor om de Sloterbrug, qua toegankelijkheid, met dezelfde maatregelen in te richten als voor het oude dorp Sloten van toepassing is. De achterliggende argumentatie is het weren van sluipverkeer door Badhoevedorp. Het doorgaande verkeer vanuit de periferie naar Amsterdam via o.a. de Amersfoordtlaan en de Robert Kochstraat veroorzaakt, zoals bekend, de nodige overlast.
Dat wil zeggen de Sloterbrug mag alleen gebruikt worden door Badhoevedorpers op vaste tijdstippen van de dag en is voor de rest van de dag voor iedereen vrij toegankelijk. Dezelfde tijdstippen zoals die gelden voor het dorp Sloten. De reden hiervoor is de grote hoeveelheid sluipverkeer dat gebruikt maakt van de Sloterbrug en voor de nodige overlast in het dorp zorgt.
Als oplossing voor het "overige verkeer" het openstellen van de Oude Haagscheweg/ brug op de tijdstippen waarop de Sloterbrug hiervoor dicht is.
Als Amsterdam sluipverkeer mag weren in Sloten dan neem ik aan dat de Gemeente Haarlemmermeer ook sluipverkeer kan weren in Badhoevedorp
Mogelijk is het parkeerprobleem dan wel bespreekbaar.
Ronald Surig