Bart Baltus

do 24 februari 2022 18:27
Beste Jan,

Dank voor je reactie. Je doet een poging om mee te denken. Dat is fijn. Het valt me echter op dat je geen complimenten hebt. Staan er in onze analyse ook nog dingen die je wel bevallen?

De uitdaging bij het verkeersvraagstuk is inderdaad om bereikbaarheid en doorstroming voor dorpsbewoners te bevorderen, maar doorstroming voor niet bestemmingsverkeer sterk te ontmoedigen of zelfs te verhinderen. Vanuit dat algemene belang kijken wij naar de plannen voor het hele dorp.

In slechts een paar zinnen stip je diverse onderwerpen aan. Hoewel ik relatief nog niet zo lang mee draai, ken ik inmiddels meerdere gesneuvelde plannen en plannen die nog in de steigers staan. Een “langzaam verkeer vriendelijker brug” over de Schipholweg is mij echter niet bekend.

Tot slot schrijf je: “Zoals het er nu naar uitziet lijkt de Schipholweg de nieuwe A9 te worden die ten onrechte het dorp in tweeën splitst.” Dat beeld herken ik niet.

De gemeente Haarlemmermeer is op de tekentafel begonnen met de herstructurering van de Schipholweg. In een eerste online sessie voor direct omwonenden mochten wij mee kijken. We zien wel een aantal belangrijke en serieuze vragen, maar onze eerste indruk van de “scope” van het project Schipholweg is goed. Het hoofddoel is afwaarderen en dat staat er duidelijk in. Binnenkort hopen wij daar over als werkgroep Verkeer op deze plek een artikel en document te plaatsen dat specifiek over dit project zal gaan.

Het rapport Stelling Badhoevedorp zal ik eerdaags eens bestuderen, maar met de werkgroep Verkeer zullen we daar bewust niets mee doen. Het lijkt mij aan anderen om dat te doen.