Van servicecentrum naar appartementen-complex: en parkeren dan?
Het oude servicecentrum wordt getransformeerd tot een appartementencomplex: 27 appartementen met ongeveer 60 parkeerplaatsen (oorspronkelijk 29 resp 65).
Waar moeten al die auto's staan? Op eigen terrein is plek voor 25 auto's, aan de Pelikaanstraat/Sloterweg worden 19 parkeerplaatsen gerealiseerd. En de rest van de parkeerruimte wordt in de omgeving "opgelost zoals bij de huidige situatie".
Hoe en waarom dit allemaal past wordt niet erg transparant onderbouwd. Van kantoorfunctie met bezoek en parkeren in de ochtend naar woonfunctie met de grootste parkeerdruk juist in de avond is natuurlijk wel een verschil.
Wat zijn de werkelijke gevolgen voor de omgeving en wat vindt de buurt daarvan? Die vraag stelt de VDB toch nog aan de gemeenteraad die vanavond stemt over de verklaring van geen bedenkingen voor de omgevingsvergunning.
Zie ook de discussie op Facebook
In bijgevoegde documenten wordt nog uitgegaan van de oorspronkelijke 29 appartementen (en 65 parkeerplaatsen).
Boudewijn Mutsaerts
Boudewijn..